Hoe communiceer ik over biologisch?

Goede publiciteit is belangrijk voor uw restaurant. In dit blog leest u drie tips welke middelen u kunt inzetten voor een goede communicatie over biologisch.

1. Go online

Om uw biologische boodschap over te brengen is een heldere, vindbare en gebruiksvriendelijke website cruciaal. Wellicht heeft u al een website die precies uitlegt wat voor soort restaurant u hebt en welke gerechten u aanbiedt. Biedt naast deze informatie ook mooie afbeeldingen aan. Mensen zijn immers visueel ingesteld. Food-fotografie is hierin een belangrijke factor voor het creëren van de juiste sfeer.

2. Social media kanalen

Heeft uw restaurant social media kanalen? De verhalen die u maakt, verspreiden zich via deze kanalen. Denk aan artikelen en websites over biologisch of maak foto’s wanneer u één van de biologische leveranciers bezoekt. Combineer deze verhalen met uw mooiste afbeeldingen van uw speciale gerechten en inspireer uw bezoekers.

3. Organiseer events

Trots op uw restaurant? Organiseer een event! Nodig een aantal journalisten, bloggers én (vaste) gasten uit die tijdens het event de nieuwste gerechten van uw kaart proeven. Vertel over de samenstelling van de gerechten en de afkomst van ingrediënten. Zo kunnen bezoekers uw verhaal over biologisch aan anderen vertellen. Met uw aanstekelijke enthousiasme krijgen journalisten voldoende basis om een artikel te schrijven voor de lokale media. Tip: film dit event en deel dit op social media en uw website.

 

Deel dit verhaal:

Voordeel 2
Ekoland brengt de beste biologische kwaliteit naar uw restaurant
2
Voordeel 2
Ekoland brengt de beste biologische kwaliteit naar uw restaurant

Ekoland gelooft dat biologische voeding toegankelijk is voor iedereen. Zowel qua prijs als qua afstand. Onze producten komen dan ook voornamelijk uit Europa en hebben een scherpe prijs. Met volop informatie over biologisch, maken we deze bewuste keuze toegankelijk voor iedere foodprofessional.

Bekijk alle 3 voordelen